Deepwater 1

Am recuperat început să ajungă din urmă cu colegi. Cursul este a treia și ultima clasă de Kerci morehodki a fost mai greu a doua, dar el a avut nici o idee pentru mine orice dificultăți. Și ce să spun, deoarece Kerch clase marine sunt clase de a doua clasă și instruiți numai navigatori apele de coastă.

Seamanship, geometria, începând trigonometria, familiaritate cu logaritmi, navigare sub formă comprimată, o cunoștință elementară cu mecanica livrau și construcția de nave, dar rudimentele limbii engleze - asta e tot ce a fost necesar pentru examen pentru a obține acest rang scăzut, care a dat dreptul de a ocupa postul de preparator Căpitane. Dreptul, dar nu și poziția.

Izbucnește în ordinare colegi navigator la acel moment a fost foarte dificil: instanțele au fost puține, și toate companiile de transport maritim au fost secrete lista de nominalizări.

Ia-o astfel într-o listă fără legături de familie cu căpeteniile meritate, fără protecție, fără aplicarea unei „persoană“, în care a fost Compania plăcut este interesat, era aproape de neconceput. Uneori, sare peste „Fuchs“, păstrate într-un corp negru, iar limita cariera lor a fost ca un al doilea partener sau Skipper pe vapor de remorcare.

Multe sisteme de navigație coasting comerciale, care au lucrat timp de mai mulți ani și marinari care trec un examen de guvern pentru titlul de „rază lungă de navigator și Skipper apele de coastă“ au fost „căpetenii de Bandera“, în limba greacă sau navighează nave de marfă mici. «Bandera» (la Bandera) pe jargonul vechi numit negru pavilion. Căpitanul Bandera considerat un figurant, un steag care a acoperit căpitanul real, de obicei, o încredere, sudohozyaina relativă sau de companie și, uneori, foarte sudohozyaina care nu a putut obține o diplomă, sau ignoranță, sau pentru că el era cetățean străin.

Căpitanul Bandera primesc salariu mic, o masă, o cantitate nelimitată de negru cești de cafea turcești și plutea pe o navă de pasageri. În lista echipajului, în așa-numita „rolul navei“, el a fost listat căpitan, documentele de toate navei au fost făcute în numele său. El a fost persoana responsabilă a navei către guvern. De obicei, astfel de căpitani în curând a crescut de grăsime, complet uitat tot ceea ce a învățat o dată, și ruina de sine băutură. Apoi carierele lor sa încheiat. Umflarea și zdrobit de beție, tremurături, a pierdut forma umană, acestea pot fi găsite întotdeauna printre vagabonzii orașele port de la Marea Neagră și coasta Mării Azov. Ei au rugat banii marinari pe băutură, explicând că ei erau stăpânii, dar aici - vicisitudinile vieții, pierderea vieții, și acum, „știi, poziția -. Bambus“

Poziția mea, de asemenea, a fost în unele privințe „bambus“: Am absolvit marina comercială șaptesprezece ani, și legea necesară pentru a obține o diplomă, chiar dacă primul a titlului de navigare, vârsta, și anume, pentru legile împăratului, ajungând la douăzeci și unu de ani. Prin urmare, am avut cel puțin încă patru ani, marinarii care navighează. Întreaga problemă era cum să folosească această călătorie pentru cel mai bun avantaj pentru un viitor flotei comerciale navigator de carieră. Sunt în tot ce a fost dorit să înoate pe navele străine, în special navighează, pentru a vedea lumea, să învețe cum să fie limba engleză.

Am fost ajutat în acest caz, șeful piloților Kerci-Yenikalsky căpitan al doilea Agischev rang. El a atras atenția asupra mine în timpul vizitelor sale morehodki ca viceprimar, care a fost considerat tutorele ei.

Agischev știa totul sudohozyaev Azov ca română și străini.

Apoi, lângă firma hleboeksportnaya greacă Valiano. Doi frați Valiano a trăit în mod constant în Rostov-pe-Don și au fost cetățeni români; alți frați - Nu-mi amintesc câți erau - trăiau în Grecia. Firma a avut aburitoare și un român, și sub pavilion grecesc. Acesta a exportat din România și importate pâine într-o mare cantitate de contrabandă. Toate obiceiurile Rostov a fost la mila. Functionarii vamali au trăit până la adânci bătrâneți. sprees lor a atins proporții homerice. Toate acestea, desigur, sa încheiat într-un scandal imens, și mulți au fost „locuri care nu sunt atât de îndepărtată.“

Rostov Valiano a avut, desigur, în timp util a scăpa în străinătate, dar sa întâmplat mai târziu. La momentul pe care eu vorbesc, era încă „în siguranță“, iar frații mutat un schimb de cereale Valiano Rostov la alegerea sa; Oficialii vamali au fost blissfully fericit, iar țara a fost livrat cu parfum taxe abundente și străine gratuit, mătase, trabucuri, tutun și vinuri contrafăcute de cele mai înalte grade de la Constantinopol de fabricatie.

Agischev a fost prieten cu bogată și importantă Zvorono greacă, și agent parohodchikom frați Valiano Kerci [9]; El ia îndemnat să-mi lua un elev-liber pe una dintre navele lor.

Am ajuns pe vapor, cu speranțe mari și o valiză mică.

M-am dus pe un elev drum lung străină fără conținut. Hainele mele au constat dintr-un costum ponosit, capace, două schimburi de haine și pantofi vechi. Restul de proprietate, care a ocupat cea mai mare parte a spațiului și de a da greutate la valiza mea, a constat din manuale. Bani - exact o rublă de argint. Nu a fost chiar și cu o bară de săpun. Orice perspective reale de a mă face să nu a fost acolo, dar am fost fericit, sigur pe sine, fericit și mândru. M-am gândit; Voi lucra împreună cu marinarii, și arată zelul său, iar când vom ajunge în Bremerhaven, căpitanul probabil, da-mi ceva de lucru, și nu va da - du-te cu nava și va face în barcă cu pânze marinar străin. Nu se pierde, nu mor de foame: capul este, mâinile, de asemenea.

Căpitane, du-mă la nava, la cererea Zvorono, am crezut că am fost fiul unui negustor bogat, prietenul său. El ma primit foarte amabil, a pus într-o cabină separată, el a oferit stolovatsya cu comandanții în cabină și a promis să se angajeze cu mine de navigație și astronomie.

Și astfel jocul a început.

În dimineața următoare m-am sculat dis de dimineață și a mers pe punte. Am retras din Kerci cu o noapte înainte și au fost acum în largul mării. A existat un calm mort, și să se ridice deasupra orizontului, soarele galben wade încet, printr-o ceață ușoară transparentă ceață dimineața. Toate semnele minunate, zi caldă. Echipa a început vasul de curățare. M-am dus la boatswain, el sa întâlnit ia dat să înțeleagă prin semne, iar amestecul de cuvinte franceză și engleză pe care am dorit să participe, și a cerut matura (matura greu de crengi mari, fără frunze).

Am fost desculț, și suflecat pantalonii și manecile cămașa și a început să frece hard murdar după încărcarea pe punte sub distracție cu un furtun țâșnească apă.

La șapte și jumătate, căpitanul nostru grăsuț, doar să ia o baie caldă într-o rochie de mătase colorată, cu un trabuc în gură, el a apărut pe pod. Se uită la busolă, scanat orizontul în mod util îi întinse ofițerul de ceas cu binoclu, a spus câteva cuvinte în limba greacă, și în cele din urmă în jurul ochilor navei.

Când ma văzut în picioarele goale, împreună cu o echipă de punte chiuveta, el aproape a scăzut binoclul din mâinile lui.

- Dmitri, - a strigat la mine de pod în franceză - care te-a trimis pe acest loc de muncă?

- Nu, căpitane, - i-am răspuns cu bucurie de mai jos. - Echipa este mic, de curățare mare, au nevoie de ajutor. Nu vreau să acoperi un pasager.

- Dă-l imediat, se spală, perie părul și pregătiți-vă pentru micul dejun. După micul dejun, voi fi cu tine să faci.

Am executat ordinele lui fără îndoială, dar în inima mea a decis să nu renunțe și, profitând de fiecare moment oportun, pentru a lua parte la munca in echipa.

După micul dejun am făcut un căpitan grec și navigare. Cunoștințele mele foarte modeste pentru a naviga căpitanul fost surprins și a spus că am avut la școală, în mod evident, a fost un profesor bun.

„Nikolaos Valiano“ a plecat repede spre sud. Asta Bosfor. Curând a apărut contururile familiare ale moschei din Constantinopol.

vreme frumoasa ne-a însoțit la intrarea în strâmtoarea Messina.

Ne-am dus în strâmtoarea Messina, cu calm complet, dar cerul începea să se încrunte. Norii se adunau, și să ia o culoare întunecată a început să se rotească. Uneori au rupt departe de bucăților și repede a zburat în vânt la noi. Barometrul a scăzut. De îndată ce am scos nasul strâmtorii, lovit brutal baraj de la sud-vest și furtuna a început. Valurile spumat și se barbotează, vântul a rupt vârfurile lor și ne-reportate. Steamboat tremura sub loviturile vântului, iar cursul sa diminuat cu fiecare minut care trece.

Aproximativ două ore după ieșirea din strâmtoarea am fost în strânsoarea unei furtuni severe. albastru închis imens cu albe crestele val rupte și spumă dantelă de fierbere măturat steamer. El a tras cu arcul și a lovit pupa. Tot spațiul dintre rezervor și Spar-punte în mod constant umplut până la părțile laterale ale spumei cu apa, nu au timp să curgă în jos, în poluportiki deschis și sabordurile. Accident vascular cerebral la două mile pe oră. Întreaga carlingă echipa a fost inundată cu apă, iar oamenii au trebuit să se mute sub caca, care este servit în depozit și materiale dispozițiile noastre.

Așa că am shtormovali de șase zile, aproape că nu merge mai departe, și imediat a căzut la a șaptea vânt, cerul eliminate, iar marea a început să se calmeze rapid.

Dar furtuna ne-a întârziat neașteptat de lungă. Grecii - oamenii de salvare, și stocuri mari de pe navele care nu dețin. Inginerul șef raportat la căpitan că cărbune în Gibraltar nu este suficient. Am decis să meargă la Cartagena, dar înainte a fost dificil să se ajungă.

Hai progres economic - la șase noduri. Până seara, vântul tras din Nord-Ost și a permis să livreze ajutor pentru velele auto. În acele zile, toate navele erau încă cel puțin trysail, velastrai și vele pătrate pe trinchet.

A doua zi, am ajuns la Gibraltar. Rock acest bastion britanic ca abrupt și de mare încât se pare ca în cazul în care cade pe o navă. Pe partea de sus a acesteia războaie de țesut stație de telegraf; pantă la mare punctată cu baterii lacune. La poalele unui mic oraș. La nord, în depărtare sunt munți albastre Andaluzia, dimpotrivă, pe coasta africană, se ridica la cer de-al doilea pilon al Hercules - cel mai înalt munte Abilla [10].

Dar ceea ce ma interesat și a lovit în cele mai multe dintre toate - o masă de nave vechi la ancoră, dezarmat și transformate în depozite de cărbune plutitoare - blokshify.

Ce păcat că am fost încă mai știam puțină istorie maritimă, și, probabil, ar fi fost găsit între denumirile istorice ale veterani.

Blokshif la care am acostat, a fost o mașină de tuns imens de lemn american-a construit.

Ce a fost? Numele său era la pupa, dar nu-mi amintesc de el azi. Poate că a fost una dintre creațiile geniale ale lui Donald McKay și George Steers prematur spulberat și întinse la cusături elegant căpitani, pentru a stoarce din ea furtuni violente care trec optsprezece până la douăzeci de noduri?

Luând stocul de cărbune, ne-am mutat.

Vremea ne-a favorizat, dar pe meridianul de San Vicente cer din nou început să se încrunte, iar vântul a tras din sud-vest. Curând el împrospătat, și până când am ajuns la Capul Finisterre, vântul era deja o furtună adevărată.

A fost una dintre acele furtuni, care este faimos pentru Golful Biscaya. Dar, de data aceasta furtuna a fost incidental pentru noi, și am pus trinchet și prim-plan-Topsail, a zburat douăsprezece noduri. Valuri a crescut pupă, ca munții, și cu un vuiet sălbatic și a încercat să recupereze cu barca de la pupa să se rostogolească, dar am plecat de la ei. Doar tangaj a fost teribil și așa impetuos încât, nu se agata de nimic mână, era imposibil să stea pe picioare.

În a cincea zi după plecarea din Gibraltar, vântul a început să moară în jos, iar în Canalul Mânecii am venit cu o vreme destul de liniștită, dar ploioasă și ceață.